Frågor och svar del två

Om du fick bannlysa tre klädesplagg, vilka skulle det vara?

 

Jag tycker mestadels det är kul när folk experimenterar eller försöker prova något nytt, även om jag själv aldrig skulle klä mig i t.ex. rosa byxdress. Nej, det fulaste jag vet är sådant som är lite halv-fult och tråkigt. Jag skulle nog säga jeansleggings (utan fickor och inte ens jeansmaterial), beige polotröja och tajta linnen som bärs utan byxor. Hellre galet än safe-fult!

 

 

Skulle du vilja arbeta med mode i framtiden eller är det bara ett fritidsintresse?

 

Många av mina drömjobb rör sig om mode, men det är inte troligt att jag kommer att arbeta med det i framtiden. Det känns som en ytlig bransch som handlar mycket om kontakter. Usch. Nej, mode kommer nog förbli ett av mina favoritsysselsättningar. Planen: Jobba med något meningsfullt, och sedan drömma sig bort när man kommer hem.

Hur skulle du beskriva din egen stil? Har du några favoritklädesplagg?

 

Jag tycker om klassisk design och sådant som ser skräddarsytt ut, med mycket veck och vackra detaljer som knappar och mönster på insidan osv. Jag klär mig aldrig i jeans eller byxor. Det är inget aktivt val utan det har blivit så eftersom jag bara köper klänningar och kjolar. Jag klär mig feminint, helst i femtiotalssiluett och romantiska tyger. Jag älskar sådant som ger mig känslan av en annan tid och ett annat liv. I hemlighet dyrkar jag sextiotalsklänningar men de ser hemska ut på mig, tyvärr. Jag har inget favoritplagg för tillfället, utan jag älskar hela min garderob! Fast min balklänning och studentklänning ligger så klart högt på listan...

Finns det ett årtionde som du tycker är hemskt fult?

 

Jag är allergisk mot nittiotalet, och delar av åttiotalet. Jag tycker inte om känslan av massproduktion, status, kvinnliga sexobjekt och makt. Det ligger också för nära i tiden för att det ska kännas som en annan tid. Det är enklare att romantisera sådant som ligger längre bort.

Elin:

Shit, jag har ju jeansleggings...två par till och med... älskar dem för att de är så användbara, sitter bättre än ett par "riktiga" jeans på oss som inte har jeansben, och passar perfekt om man bär en längre överdel med volym. Finns sämre plagg att bannlysa!



Elin (en annan än den ovan):

Hey! Du gick på balen i Falkenberg väl? Jag såg dig där och tyckte att du var så himla fin! Ni var fina bägge två förresten!

Vilken överraskning att upptäcka vem det är som skriver denna bloggen, klickade mig in här första gången för bara ett litet tag sen. Jag har bara läst en liten del av alla inlägg, men de är väldigt intressanta så kommer att fortsätta hålla mig uppdaterad.



Ha en bra dag!

Maja:

Åh, haha tack, japp det var vi! Så fint att du hittade hit :)

Kommentera inlägget här: